[linux] Re: bash-bug

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Sep 25 18:18:46 CEST 2014

Op 25 sep. 2014 18:03 schreef "Hans Paijmans" <j.j.paijmans op gmail.com>:

> Crap! Dat klinkt ernstig. Zijn er al oplossingen of kan ik beter alle
> inlog-accounts met bash veranderen in tcsh of zo?
Ik heb een beetje gelezen in de redhat bugtracker over CVE-2014-7169. Als
ik het goed begrijp,  is er al wel een patch, maar wordt die nog getest.

Wbt logins op 'externe' systemen, valt er misschien wel wat voor tcsh te
zeggen,  ja.
Exploitatie schijnt niet gemakkelijk te zijn, trouwens...

Mvg, Guus