[linux] Re: bash-bug

Vr Sep 26 20:41:39 CEST 2014

Aldus schreef jjge op Fri, Sep 26, 2014 at 06:28:16PM +0200:
> [...]

GNU betekent niet voor niets: GNU is Not Unix.

> Maarre.. welke shell is standaard? Ik werk zelf met Slackware, en daar
> staat /bin/sh gewoon door naar bash. En volgens mij is Slackware een
> heel conservatieve distro...

Dat is algemeen zo op Linux. Op Solaris is /bin/sh de Bourne shell en de
Korn Shell /bin/ksh is de standaard login shell. Allicht zijn er gebruikers
die de voorkeur geven aan bash, tcsh of zsh.

Ik heb ooit een script gemaakt om file systems te vergroten of verkleinen
en daarvoor 'ash' gebruikt omdat bash files uit /usr/lib64 nodig heeft
waardoor je /usr/ niet kunt unmounten.....

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....