[linux] Re: Seagate Expansion 2TB USB3-disk doet Ubuntu bevriezen

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Zo Jan 11 22:21:48 CET 2015

Op 28-12-14 om 09:36 schreef Hans de Goede:
> Hoi Eric,

> Als de product en vendor ids weet, dan moet je het volgende toevoegen aan
> de kernel commandline (zie ubuntu docs) om de kernel te vertellen bepaalde
> scsi commandos niet naar deze drive te sturen:
>
> usb-storage.quirks=<vendor>:<product>:t
>
> Dit wordt dus bijvoorbeeld:
>
> usb-storage.quirks=0bc2:3312:t
>
> Voordat je de disk aansluit kan je na het booten: "cat /proc/cmdline" doen
> in een terminal om te zien ofdat het toevoegen aan de kernel commandline
> gelukt is.

> [...]

Excuses voor de late reactie, maar de disk in kwestie lag op een andere
locatie.

De t-quirk maakte geen verschil, met de u-quirk doet hij het als een
zonnetje. USB2 of USB3 maakt geen verschil meer.

(Behalve dan qua snelheid: +/- 90 MB/s USB-3 vs +/- 30 MB/s USB-2)

Enorm bedankt!

Als je misschien een linkje hebt waar wordt uitgelegd wat deze 'quirks'
precies doen, zou ik dat wel interessant vinden.

--
Eric de Hont