[linux] Re: welke vnc server?

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Za Jan 24 19:04:32 CET 2015

On 24/01/15 18:52, Guus Snijders wrote:
> En X2go is weer de opvolger van freenx. ;)
>
> Ik heb er nognog niet veel mee gewerkt, maar de eerste testen zagen er
> veelbelovend uit. Ook al omdat het overnemen (meekijken) van een
> sessie 'gewoon' werkte. Een detail dat bij mijn test opviel, was dat
> de resolutie beperkt was tot wat de videokaart van de 'server' was
> beperkt.
> Puur op gevoel was de performance beter dan bij VNC.
>
> Mac wordt ook ondersteund:
> http://wiki.x2go.org/doku.php/doc:newtox2go
Ik lees op die site het volgende:

"With X2Go, you mainly access Linux computers. The Linux computer you
are accessing is the /X2Go Server/. (There are ways to connect to a
Windows computer as well; some of them are only available with the Linux
X2Go Client.)"

Bedoelen ze nou dat je ook al dan niet beperkt een server op een
windowscomputer kunt draaien...?

--
Dr. J.J. Paijmans
Thuis: Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77