[linux] Re: problemen met java-appplet

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 26 15:34:57 CET 2015

On Mon 26 Jan 2015, Hans Paijmans wrote:

> ik probeer een webcam te installeren met Motion software. Om Pan en Tilt
> toe te voegen
> probeer ik een java-applet te installeren (volgens voorschrift in
> de=zelfde directory als
> de aanroepende url.
>
> Als ik de pagina probeer te openen komt er een frame met 'a plugin is
> needed to
> display this content. Install plugin'.
> Firefox vindt echter geen plugins. Dat snap ik nog wel.
>
> Moet ik eerst een zonnedans doen om de betreffende plugin herkend te
> krijgen?

Als je een java applet wilt afspelen in je browser, dan zul je in je
browser een java plugin moeten hebben... de zonnedans komt dan dus neer
op een java plugin opsporen en installeren op je systeem. Alleen heb ik
altijd vrij veel pech met zoiets goed werkends te krijgen, soms werkt de
ene applet met java 1.7.0.15 maar niet meer met 1.7.0.72 of omgekeerd,
dat soort ellende...

Paul