[linux] Re: problemen met java-appplet

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Ma Jan 26 15:44:50 CET 2015

Hans,

Het lijkt er dus heel sterk op dat je geen Java plugin hebt geinstalleerd, of je browser kan hem niet vinden.

Enige informatie over gebruikte distributie e.d. schittert door afwezigheid in deze thread, maar in het geval van Debian is het de package icedtea-7-plugin wat me een Java plugin voor mijn browser oplevert.

Zoek anders naar 'java plugin' in je package manager.

Welke plugins je browser al kent kun je eenvoudig achterhalen door naar de URL about:plugins te navigeren.

-----Original message-----
From: Hans Paijmans <j.j.paijmans op gmail.com>
Sent: Monday 26th January 2015 13:42
To: linux op lists.nllgg.nl
Subject: [linux] problemen met java-appplet

Hoi,
ik probeer een webcam te installeren met Motion software. Om Pan en Tilt
toe te voegen
probeer ik een java-applet te installeren (volgens voorschrift in
de=zelfde directory als
de aanroepende url.

Als ik de pagina probeer te openen komt er een frame met 'a plugin is
needed to
display this content. Install plugin'.
Firefox vindt echter geen plugins. Dat snap ik nog wel.

Moet ik eerst een zonnedans doen om de betreffende plugin herkend te
krijgen?

<applet code=com.charliemouse.cambozola.Viewer
 archiveÊmbozola.jar width20 height$0>
<param name=url value=http://localhost:8081> </applet>

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77