[linux] Re: hostnames

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Mrt 15 21:27:08 CET 2015

On 15-03-15 20:46, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Er waren wel 7 reakties op uw vraag.
>
> De eerste gedachte is natuurlijk of de vraag van enig belang is. Het
> apparaat zou uw verkeer gewoon moeten doorgeven. Mijn Fritzbox heeft
> de mogelijkheid om de hostnaam met de hand in te voeren.
>
> Mijn 'like' gaat naar het antwoord van Micha op
> https://lists.nllgg.nl/archive/?go=/linux/2014-10/14924
> Als u een DHCP server gebruikt, dan kunt u de Linux dhcp client
> configureren om de hostname mee te zenden. Het resultaat hangt ook af
> van de vraag of de modem als DHCP server is ingezet of een nadere
> machine.

Ten eerste: de adressen zijn statisch, dus de dhcp-derver deelt er geen
adressen voor uit.
Ten tweede: alledrie de linuxmachines zijn identiek geconfigureerd (op
het IPadres na natuurlijk). Toch laat maar een van de drie zijn hostname
zien in de lijst van de router

--
J.J. Paijmans
Houwenberg 2A  5085PE Grashoek