[linux] Re: ubuntu 16-04-1 upgrade all devices lost

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Aug 8 16:40:19 CEST 2016

On Mon 08 Aug 2016, Hans Rood wrote:

> Ik heb mijn systeem ge-upgrade naar Ubuntu 16-04-1, gewoon door op JA te
> klikken toen me dat werd gevraagd.
>
> Een dag of wat later waren alle "Devices" verdwenen, dus geen wifi of
> eth-devices, geen USB of CD dus ook geen printers. Ik kan zelfs niet

Bedoel je soms dat /dev leeg is?

> meer afsluiten ook geen sudo shutdown,  of die gouwe-ouwe
> 3-finger-salute, ik kom telkens terug bij de keuze tussen guest of user
> hans,  dus ook een reboot van een live-DVD is er niet bij.

Grafische login bedoel je? Doe dan gewoon eens ctrl-alt-f1
en dan als root inloggen.

> Ik zit nu met potlood en papier een lijst van 200 wachtwoorden te
> noteren.

Deze begrijp ik niet...

> Iemand een idee wat er aan de hand is? aan te doen is? waar ik een
> relevant forum vind?

Als /dev niet gemount is, dan is of je /etc/fstab niet aangepast of udev
niet goed geladen of een verkeerde kernel, enz.enz., dus is het handig
om eerst wat details te horen.

Paul