[linux] Re: ubuntu 16-04-1 upgrade all devices lost

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Ma Aug 8 16:43:23 CEST 2016

Op 8 aug. 2016 16:16 schreef "Hans Rood" <hansrood op xs4all.nl>:

> Hallo allemaal
> Moet je horen:
> Ik heb mijn systeem ge-upgrade naar Ubuntu 16-04-1, gewoon door op JA te
> klikken toen me dat werd gevraagd.
>
> Een dag of wat later waren alle "Devices" verdwenen, dus geen wifi of
> eth-devices, geen USB of CD dus ook geen printers.
Hier volg ik je niet helemaal; bedoel je de inhoud van /dev of de weergave
in een grafische tool?

> Ik kan zelfs niet
> meer afsluiten ook geen sudo shutdown,

Werkt sudo bash nog wel? Zo nee, krijg je een error?

> of die gouwe-ouwe
> 3-finger-salute, ik kom telkens terug bij de keuze tussen guest of user
> hans,  dus ook een reboot van een live-DVD is er niet bij.
>
> Ik zit nu met potlood en papier een lijst van 200 wachtwoorden te
> noteren.

Tip voor de toekomst: gebruik een password manager zoals keepassx (zorg wel
voor backups!).

> Iemand een idee wat er aan de hand is? aan te doen is? waar ik een
> relevant forum vind?

Wat er aan de hand is: iets meer details zouden kunnen helpen ;).
Forums ben ik niet zo in thuis, sorry.

Mvg, Guus Snijders