[linux] Re: ubuntu 16-04-1 upgrade all devices lost

Kees Theunissen C.J.Theunissen op differ.nl
Di Aug 9 18:46:29 CEST 2016

On Tue, 9 Aug 2016, Hans Rood wrote:

>In ieder geval bedankt voor jullie bijstand en medeleven. Dit rampje
>kwam 2 weken na een blikseminslag die ook aardig huis gehouden heeft in
>de buurt. Misschien heeft dat er nog iets mee te maken.

Hoi Hans,

Het zou best kunnen dat die blikseminslag schade veroorzaakt heeft
die bijvoorbeeld extra warmte ontwikkeling heeft gegeven. En dat
daardoor later meer schade, en systeem uitval, onstaan is.

Die schade hoeft dan niet op je harde schijft te zitten. De kans
is groter dat het elsers in je systeem zit.

Ik zou niet overhaast te werk gaan met opnieuw installeren of zo.
Eerst maar eens je systeem opnieuw proberen te booten, eventueel
vanaf een live cd of usb-stick. Lukt dat niet probeer het dan
met de harde schijf in een andere PC.

De eerste prioriteit is nu volgens mij je data weer te kunnen
lezen en een backup te maken. Tot het zover is moet je zo weinig
mogelijk veranderen op de schijf

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen, Systeem- en netwerkbeheerder,   Tel: 040-3334724
Dutch Institute For Fundamental Energy Research (DIFFER)