[linux] Re: ubuntu 16-04-1 upgrade all devices lost

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Aug 10 09:56:10 CEST 2016

On Tue 09 Aug 2016, paai wrote:

> Dit lijkt wel wat op het heen-en-weer springen van mijn /dev/sdc en
> /dev/sdd waar ik vorige maand weer eens last van had. Een andere actie
> die zulke gevolgen zou kunnen hebben is het linken van /tmp en /var op
> een SSD naar directories op een gewone harde disk om schrijf operaties
> op de SSD te verminderen. Dat kan ook heel erg mis gaan..

Daarom ook altijd via label of uuid mounten, beiden zijn te achterhalen
met "blkid" (als root uitvoeren).

In mijn /etc/fstab:

UUID=a87f949c-d925-48b7-987a-a843266e39c0 /     ext4 nodiratime,discard,errors=remount-ro 0  1
LABEL=boot              /boot                   ext2    defaults 0 2

enz.

Paul