[linux] onwillige iso-boot van hard disk. Waarom wil hij niet?

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Dec 9 16:56:37 CET 2016

Hoi Julien,

On Fri, 2016-12-09 at 16:14 +0100, Julien Michielsen wrote:

<snap>

> Ben heel benieuwd.  Het weghalen van quiet gaf overigens niet extra
> meldingen. Blijft even doodstil.
> Dank voor jouw hulp!

Doe even het volgende ...

# su -
# cd /boot
# mkdir installer
# cd /boot/installer
# wget http://tinyurl.com/z5fs82r
# wget http://tinyurl.com/h7vpa3a

Dat zijn linux en initrd.gz uit de Ubuntu Yakkety repo. Kopieer de
eerste Linux startup sectie.

# cat /boot/grub/grub.cfg

En paste deze net boven de eerste Linux startup sectie. Dan staat deze
bovenaan.

# nano /boot/grub/grub.cfg

Hernoem de sectie naar bijvoorbeeld 'Ubuntu Installer'.

Pas het pad aan. Deze staan dus in /boot/installer. En de naam van
vmlinuz en initrd.img naar linux en initrd.gz.

Herstart vervolgens de computer. Leuk hoor dit soort non-standard
install options. En als je vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel