[linux] onwillige iso-boot van hard disk. Waarom wil hij niet?

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Dec 9 17:08:44 CET 2016

On Fri, 2016-12-09 at 16:14 +0100, Julien Michielsen wrote:

> [...]

> Dat zijn linux en initrd.gz uit de Ubuntu Yakkety repo. Kopieer de
> eerste Linux startup sectie.
>
> # cat /boot/grub/grub.cfg
>
> En paste deze net boven de eerste Linux startup sectie. Dan staat
> deze bovenaan.
>
> # nano /boot/grub/grub.cfg
>
> Hernoem de sectie naar bijvoorbeeld 'Ubuntu Installer'.
>
> Pas het pad aan. Deze staan dus in /boot/installer. En de naam van
> vmlinuz en initrd.img naar linux en initrd.gz.
>
> Herstart vervolgens de computer. Leuk hoor dit soort non-standard
> install options. En als je vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Lol, zelf ook even gedaan! De linux file krijgt de naam z5fs82r. En de
initrd.gz file, krijgt door mijn tinyurl actie de naam h7vpa3a.

# cd /boot/installer
# mv z5fs82r linux
# mv initrd.gz h7vpa3a