[linux] all-in-one printer -- tips gevraagd

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 22 08:42:45 CET 2016

On Wed 21 Dec 2016, meine wrote:

> mijn HP aio printer heeft na een dikke 10 jaar kuren, ben op zoek naar
> een nieuwe all-in-one, prijs maximaal 150 euro.
>
> heeft iemand goede ervaringen met zo'n aio onder Linux? ik gebruik
> Fedora 25.

Ik heb een paar jaar geleden een Canon MG7150 gekocht, bevalt prima.
Packages waren gewoon bij Canon te downloaden, ik heb
cnijfilter-mg7100series en scangearmp-mg7100series geinstalleerd.
Ik kan vanuit Gimp direct scannen. Xsane heb ik eigenlijk al jaaaren
niet meer gebruikt, via Gimp is wel zo makkelijk.

Print kwaliteit is prima, op fotopapier kun je echt mooie foto's
printen. Je kunt ook met een beetje moeite (via SD kaartje, via netwerk
is mij niet gelukt) prima op printable cdroms printen.
De inkt cartridges gaan voor mijn gevoel best lang mee, ook als je bijna
nooit print (droogt dus niet in).

Het ding is bedraad op het netwerk aangesloten, je kunt 'm ook zichzelf
laten updaten. Printen via de (Google) cloud schijnt ook te kunnen.

Paul