[linux] onwillige adres-import: "you must assign at least one column"

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Di Okt 11 23:42:00 CEST 2016

Op 11-10-16 om 15:15 schreef Julien Michielsen:

> Zou ik jou het "bronbestand", de oorspronkelijk geƫxporteerde csv-file,
>
> toe mogen sturen of jij er wel iets zivols uit kunt krijgen?
> De instellingen van mijn import zie je op
> http://michkloo.home.xs4all.nl/adres_imp.png
Mijn idee is dat als alle tools falen om een CSV-file te parsen, je
altijd nog de Perl module Text::CSV_XS hebt.

Deze module is speciaal gebouwd om voor alle manieren die mensen blijken
te kunnen verzinnen om van de CSV-standaard af te wijken een oplossing
te bieden. State-of-the-art.

Nu snap ik dat programmeren in Perl niet ieders kopje thee is, maar als
jullie er niet uitkomen wil ik wel een poging wagen om met deze
Perl-module de CSV-file om te zetten in een file die wel aan de
standaard voldoet.

En anders vraag ik desnoods de ontwikkelaar van deze module om raad.

--
Eric de Hont