[linux] 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Zo mei 14 07:55:01 CEST 2017

Ja, ja, het venijn van het gesprek zit 'm in de staart. 'T gaat in
Nieuwsuur, een paar seconde over Linux, en Twan Huys stelt voor de
woorden van Bart Jacobs maar weg te piepen.

* Wat is de tip voor ons als consument? Met andere woorden, hoe goed
bent u beveiligd, op uw computer thuis? * Ik heb redelijk wat
beveiligingsmaatregelen genomen. Ik ben niet voor dit soort dingenen
kwetsbaar. Ik gebruik Linux. Ik gebruik een ander besturingssysteem. *
Dat piepen we weg, wat u daar zegt. Gaat u door. * Nou het is geen
commercieel systeem, dus daarom hoeft u het niet weg te piepen. En ik
let heel erg goed op dit soort dingen, ik installeer alle patches die
voorbij komen, direct. En het is ook de zorg van eigen hygiene, is ook
heel belangrijk. * Dat is duidelijk. Is het de overheid, moet beter
opletten? Er moet meer geld naartoe, zegt u. * Ook meer regie, voor de
overheid. * En thuis moet je ook meer opletten? Hoogleraar Bart Jacobs,
bedankt voor uw komst. Dank u wel.

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2173002-gijzelsoftware-afkomstig-van-am
erikaanse-nsa.html