[linux] 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden

Zo mei 14 11:42:02 CEST 2017

Aldus schreef Gerard Bekhuis op Sun, May 14, 2017 at 10:32:56AM +0200:

> Bijvoorbeeld via de regionale kranten of via jullie website of zelfs
> misschien via de radio of televisie proberen in ervaring te brengen wie er
> linux-desktop-user is.

Daarvoor hebben we de Linux counter, https://www.linuxcounter.net/statistics
(omdat lang niet alle leden naar de bijeenkomsten komen, zou het handig
zijn als de NLLGG web site beter werd onderhouden).

> Zoverre er regionale groeperingen zoals "hulp bij mij in de buurt of zo?"
> zijn, die vragen om mee te helpen in kaart te brengen wie er
> linux-desktop-user is. NL is toch maar een klein landje in vergelijking tot
> Dld.

Daarvoor bestaat BuurtLinux, https://buurtlinux.nl/ dat sinds kort onder
de auspiciƫn van de NLLGG valt.

> Mij is vaak bij bezoeken in Nederland opgevallen hoeveel apple-user er zijn,
> schrikbarend.

Er zijn ergere dingen. Persoonlijk ben ik de laatste jaren niet onder de
indruk van hun hardware.

> Hier worden onderhand veleroords zgn. computer-ag aangeboden, dat zijn
> computer-zelfhulpgroepen, geleid door een of meerdere vaklieden, die mensen
> kostenloos een keer per maand op een vaste plek voor 2,5 tot 3 uur hulp
> aanbieden bij pc-problemen, waarbij dan ook van de gelegenheid gebruik wordt
> gemaakt, mensen voor linux te winnen.

Hier kunnen mensen met PC-problemen 1 middag in de maand kostenloos naar
het computerinloopspreekuur van de Openbare Bibliotheek. Er zijn ook
PC-dokters die hun diensten aanbieden voor ca. 70 Euro per uur. In
Tilburg doen ze wel eens wat met Open Source
https://image-store.slidesharecdn.com/7898eaa2-d9cc-4249-b5a5-b5db5676f9fc-large.png

> Gerard.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth