[linux] 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Zo mei 14 12:33:22 CEST 2017

Hallo Frederik,

Linux-communities hier in Duitsland fungeren juist als flankerende hulp
voor het bedrijfsleven en hebben helemaal geen remmende funktie.

"Veel belangrijker is dat LPI en/of LF trainingen op MBO gewoon normaal
zijn, en gegeven worden door docenten die weten waar ze 't over
hebben."

Ik wil geen wetenschappelijk nivo van bemiddeling en begeleiding naar Linux toe.
Het is een veel grotere kunst met eenvoudige taal te spreken als met hoog wetenschappelijk taalgebruik.
Er zijn en waren hier ook gedeeltelijk Linuxgroepen waar hoog wetenschappelijk gepraat werden.
Deze groepen vertonen geen groeiproces en worden vaak eilandgroepen, waar zich een bepaalde elite ontmoet.

Ter jouwer en jullie informatie: ik ben systemische gezinstherapeut en heb tijdens mijn werkperiode veel gewerkt met verschillende vormen van tussenmenselijke kommunikatie om zo veel mensen het ogelijk te maken weer met elkaar te kunnen praten.

En zodoende vind ik  het ook belangrijk dat we zoveel mogelijk een begrijpbaar en verstaanbaar taalgebruik habteren.
Gerard.