[linux] permissies en directories vraag

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Vr Dec 14 17:44:00 CET 2018

Als je het via een samba share doet, dan kan je in samba de ownerships van
de files forceren.

Daarnaast kan je met file-acl's ook de webserver read-rechten geven voor
die directory, onafhankelijk van de permissies op de files

Je kan ook een setgid/setuid bitje op de directory zetten, dan worden nieuw
aangemaakte files in die directory van die user/group combinatie.

Keus genoeg

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant