[linux] static wired internet met wicd

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Dec 24 15:27:30 CET 2018

On 24-12-18 15:08, Udo van den Heuvel wrote:
> HMm.
> Dat zou jammer zijn, het leek mij juist een bruikbaar (want beschikbaar)
> alternatief voor NetworkManager in fedora...
>

> Udo

Vroeger, toen mannen nog mannen waren, had je /etc/network/interfaces en
ethernetpoorten heetten eth0 of eth1. Klaar. En zo heeft Onze Lieve Heer
dat ook bedoeld.

Maar net toen ik dat redelijk onder de knie had kreeg je opeens dingen
die met een GUI werkten, eerst Networkmanageer, maar die was en is buggy
wat betreft wifi. Toen heb ik een tijdje wiCD gebruikt, maar daar lijkt
nu ook iets mis mee te zijn wat betreft wired interfaces... en ik heb me
een half jaar geleden hier al eens beklaagd over alle hoepels waar je
doorheen moet springen als je met een raspberry knutselt en daar een
static interface op wilt hebben.

--
Dr J.J. Paijmans
Houwenberg 2A