[linux] static wired internet met wicd

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Dec 30 18:52:51 CET 2018

On Mon, Dec 24, 2018 at 03:27:30PM +0100, paai wrote:
> Vroeger, toen mannen nog mannen waren, had je /etc/network/interfaces en
> ethernetpoorten heetten eth0 of eth1. Klaar. En zo heeft Onze Lieve Heer dat
> ook bedoeld.
>
> Maar net toen ik dat redelijk onder de knie had kreeg je opeens dingen die
> met een GUI werkten, eerst Networkmanageer, maar die was en is buggy wat
> betreft wifi. Toen heb ik een tijdje wiCD gebruikt, maar daar lijkt nu ook
> iets mis mee te zijn wat betreft wired interfaces... en ik heb me een half
> jaar geleden hier al eens beklaagd over alle hoepels waar je doorheen moet
> [...]

Bij het lezen van https://wiki.debian.org/BridgeNetworkConnections
kwam ik 'Set up interfaces manually, avoiding conflicts with, e.g., network manager'

Waarschijnlijk geldt dat ook voor `wicd`.

Graag lees ik hoe het gegaan is met de statische netwerk configuratie.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven