[linux] 2 problemen

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Vr Feb 23 12:41:14 CET 2018

Op 23 feb. 2018 11:23 schreef "paai" <j.j.paijmans op gmail.com>:

On 23-02-18 11:19, Daniel C. von Asmuth wrote:

Hier spreekt de onderklasse in hun dialekt en de bovenklasse vroeger
> Frans maar sinds 1945 Engels.

Volgens mijn ervaring gebruiken minder ontwikkelde mensen hier veel meer
engelse uitdrukkingen in het nederlands dan mensen met een betere opleiding.

De laatste tijd komt het voor dat zelfs onze oosterburen Engels spreken.

Dat was best verassend, een paar jaar geleden was dat nog uitsluitend Duits
(en "platt" in de grensstreek).

Ik betrap me er nog wel eens op dat ik Nederlandse en Engelse teksten door
elkaar lees, zonder direct het verschil te merken  (denk aan meertalige
handleidingen e.d.).

Mvg, Guus