[linux] laptop automatisch aanzetten...

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Nov 7 08:30:17 CET 2018

On 06-11-18 19:15, Daniel Kropveld wrote:
> Ik gebruik LibreElec op een Raspberry Pi, en die draait 24/7. Gebruikt
> maar een paar Watt energie, is makkelijk te installeren, en is zo aan te
> sluiten op de HDMI van je TV. Toen ik dat ding gebruikte, heb ik meteen
> mijn TV-abonnement afgezegd. Dan heb ik geen commerciele zenders, maar
> via plug-ins wel een hoop andere interessante bronnen.
> LibreElec is vrij, Raspberry een paar tientjes.

Ik heb hier twee Raspberries liggen, maar eerdere experimenten (met Kodi
geloof ik) waren onbevredigend. Wat hij moet  doen is gemakkelijk
youtube afspelen (we doen stiekum aan ballroom/latin en youtube is een
grote hulp als je je nieuwe pasjes vergeet voordat je de dansschool uit
bent). Een gewone Kubuntu destop met Firefox werkt prima, en dat wil ik
nu wat gaan stroomlijnen.

Paai

--
Dr J.J. Paijmans