[linux] Rocket.Chat op de NLLGG-dag

Daniel daniel op linux020.nl
Vr Sep 14 10:52:49 CEST 2018

Aanstaande zaterdag op de NLLGG-gebruikersdag geef ik een demo van
Rocket.Chat.
De Amsterdamse Linux-groep, Linux020, gebruikt dit medium om contact te
houden met de leden.
Zij kunnen vragen stellen, overleg voeren en dergelijke. Het lijkt een
beetje op Slack.com, maar dit is Open Source, en kan in eigen beheer
gedraaid worden.
Ik vertel dan wat over Linux020 en hoe we Rocket.Chat installeren en
toepassen.
Speciaal voor deze Demo heb ik een Rocket.Chat instantie opgezet. Het
staat open voor alle bezoekers van de NLLGG-dag. Maak een account aan en
ga je gang.
Als je bv op deze dag wat wilt demonstreren kan je voor jouw onderwerp
een kanaal openen, waar je dan extra informatie op kwijt kunt en waar
gereageerd kan worden door jouw publiek.
De Rocket.Chat demo draait vanaf nu tot na het weekend, en is bereikbaar
op http://kropveld.xs4all.nl:8888 . Log in en ontdek hoe het werkt.
Als de demo eindigt wordt de hele virtuele machine waar dit op draait
gewist.

--
met vriendelijke groet, Daniƫl Kropveld
https://linux020.nl