[linux] Leider wird kein Videoformat von Ihrem Gerät unterstützt

lnx lnx op kpnmail.nl
Wo Sep 26 08:44:06 CEST 2018

On 25/09/18 22:23, meine wrote:

> het lijkt er op dat deze video met HTML5 gedraaid zou moeten kunnen
> worden, AFAIK ondersteunt Firefox dat.

Zo dacht ik er ook over en vandaar de nieuwsgierigheid wat voor een
videoformat er dan gebruikt zou zijn:

welke door het "Gerät" niet ondersteunt zou worden.

Dacht in eerste instantie dat het te maken had met de toevoeging
'.4d401f' [1] en vandaar de vraag op deze lijst.

> kijk eens of er iets in je instellingen van Firefox zit dat het afspelen
> van HTML5 en/of andere video's heeft uitgeschakeld.

DRM (Widevine), Shockwave Flash en OpenH264 Video Codec stonden via
Add-Ons allemaal ingeschakeld.

> als alternatief zou je
>
> 1) met een andere browser kunnen proberen, SeaMonkey of Chrome/Chromium

In Opera en Midiori werkte het op Maandagavond niet en toen ik het
gisteren met Chromium wilde proberen werd ik met de /deGeoblock/
geconfronteerd.

> 2) de video met behulp van de url in YouTube downloaden met cclive en
> dan in een programma op je eigen computer bekijken.

Dat de trailer inhoudelijk niet te bekijken was was niet zozeer het
probleem alswel het Videoformat dat er gebruikt werd.

Het probleem is mogelijk die ZDF-player geweest al zou ik niet weten
waar deze op getriggerd is opdat het betreffende videoformat (wat
achteraf volgens Mark gewoonweg een .MP4 was) niet aanwezig zou zijn.

Een andere mogelijkheid is die codec-toevoeging c.q. Profile & Level [1]
maar hiervoor is de kennis ontoereikend.

Fred

[1] https://linux.goeszen.com/html5-video-tag-and-codecs.html