[linux] mislukkende k3b-schrijf-operatie, waar zit de fout?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Jul 10 20:06:40 CEST 2019

On Wed 10 Jul 2019, Julien Michielsen wrote:

> Kort na begin van het schrijfproces komt deze foutmelding:
> /usr/bin/wodim: WARNING: Drive returns wrong startsec (0) using -12369 from
> ATIP
> Errno: 5 (Input/output error), write_g1 scsi sendcmd: no error
>
> Wat kan hier de reden van zijn: verkeerde cd of mogelijk een verkeerde
> cd-schrijver?

Mijn instinct zou zijn om een ander (type) blanco cd te proberen bij
deze meldingen.

Dat er nog audio cd's gebrand worden, dacht dat dat uitgestorven was :)
De laatste keer dat ik dat deed was 10 jaar geleden toen mijn autoradio
nog geen USB had.

Paul