[linux] mislukkende k3b-schrijf-operatie, waar zit de fout?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Wo Jul 10 22:19:24 CEST 2019

Daniel C. von Asmuth schreef op 2019-07-10 21:12:

> Dat gebruikt Julien ook. K3b is niet meer dan een grafische schil om
> wodim/cdrecord. Ik heb K3b ook onder SCO Unix kunnen gebruiken. Joerg
> Schilling werkte daar.
>
> De fout zou kunnen komen door een niet meer goede blanco CD of door een
> defecte drive, maar het kan zijn dat niet de juiste opties zijn
> meegegeven voor dat type drive en schijf. Het advies is om het eerst
> een
> keer met de -dummy optie te proberen voordat je echte blanco CD's
> verprutst.
>

> Daniel.
Dank voor de suggesties die jullie hebben gestuurd. Zelf denk ik dat de
door mediamarkt verkochte "ISY"-cds onbruikbaar zijn.  Ik heb inmiddels
een doos Philips cd's besteld via bol.com, en wanneer het daar wel goed
mee gaat zal ik het jullie laten weten. Vrijdag "moeten" ze binnenkomen,
en lukt het daar wel mee, dan horen jullie het. De "-dummy"-optie ga ik
morgen proberen te vinden. Wie weet rolt daar ook nog iets uit.
mvg
Julien
--
Julien Michielsen