[linux] Windows 10 op een Virtual Box, probleem met de iso?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Do Jul 11 11:42:45 CEST 2019

jjge schreef op 2019-07-11 10:22:
> Hoi,
>
> ik hoor de laatste tijd zoveel over Windows 10-- ik wou het toch eens
> proberen. Op een Virtual Box uiteraard. Ik heb een machine aangemaakt
> en een CD opgezet, die naar het ISO bestand verwijst. Opstarten met CD
> als eerste...
>
> Dan krijg ik dit scherm (zie Attachment) en dan gebeurt er niets meer.
>
> Ik heb een vaag gevoel dat het heel eenvoudig moet zijn, maar ik kom
> er even niet uit...

Ik kom iedere keer precies net zo ver: dat scherm met het blauwe Windows
scherm, en "einde oefening".  Ik ben ermee opgehouden, want ik verdenk
de gedownloade iso ervan niet juist te zijn.  Het is ook erg moeilijk
(onmogelijk?) de sha256 of md5sum van een goede iso te vinden.
Ik wil graag een werkende win-10 hebben om de usb-disk (waarover ik
al eerder op deze lijst heb geschreven) te proberen te mounten onder
Windows 10. Ik vermoed dat deze is geformatteerd met ntfs oid, en die
is dan moelijk (of in het geheel niet) te benaderen vanonder linux.

Mocht iemand mij (en zo ook jjge) aan een sha256sum van bv
Win10_1903_V1_EnglishInternational_x64.iso kunnen helpen, dan zouden
we kunnen zien of het mogelijk aan onze iso ligt, en we een andere
moeten zoeken.

Alvast bedankt, en mvg
Julien

--