[linux] opstart van iso op disk, nu met succes

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Ma Jun 3 20:24:26 CEST 2019

Der schreef op 2019-06-03 17:04:

> [...]
> dus moeten de regels in het menuentry ook naar die bestanden
> verwijzen.
>
> linux (loop)/casper/vmlinuz boot=casper iso-scan/filename=$isofile
> noprompt noeject
> #Deze heb je goed aangepast
>
> initrd (loop)/casper/vmlinuz
> #Deze moet naar /casper/initrd verwijzen.
>
> Het juiste menuentry zou dan moeten zijn:
>
> menuentry "ubuntu-18.04.2-ISO" {
>         set isofile="/ubuntu-18.04.2-desktop-amd64.iso"
>         loopback loop (hd0,23)$isofile
>         linux (loop)/casper/vmlinuz boot=casper
> iso-scan/filename=$isofile noprompt noeject

De wijziging van "vmlinuz" naar "initrd" deed het hem, inderdaad.
Na die aanpassing bootte ik, moest daarna een flinke tijd wachten,
en daarna kreeg ik een ubuntu scherm met daarop een "install ubuntu"
scherm.  Daartoe ben ik niet overgegaan.  Ik dacht "eerst maar even
een mailtje opstarten dat het nu gaat.  Halverwege dat mailtje dacht
ik "toch eerst even checken of het werkelijk werkt.  Ik ging dus
verder, en ben gegaan tot het punt dat ik de partities aan kon geven.
Daarna ben ik gestopt: ik had geen zin de hele sliert van scripts en
handelingen uit te voeren. Ik had immers gezien dat het werkte, en
ga mijn /etc/grub.d/40_custom bewaren voor een volgende installatie.
Ten overvloede heb ik dat bestand onderaan dit bericht gekopieerd.
Julien
+++++
# This file provides an easy way to add custom menu entries.  Simply
type the
# menu entries you want to add after this comment.  Be careful not to
change
# the 'exec tail' line above.

--
Julien Michielsen