[linux] Mailadres aan de correcte gebruiker koppelen in Postfix

jordydeweer op gmail.com jordydeweer op gmail.com
Do Jun 6 14:00:08 CEST 2019

Beste Linux-mensen

Ik probeer op een Debian-machine, waarop Virtualmin/Webmin/Usermin
geïnstalleerd staat een mailserver te installeren. Ik heb een virtuele
server aangemaakt en daar een mailgebruiker aan toegevoegd. Daarna heb ik
het betreffende e-mailadres aan de gebruiker gekoppeld in User Mappings.

Jammer genoeg loopt er iets fout, want ik krijg volgende melding:

<jordy-example.com op com> (expanded from <jordy op example.com>): Host or domain

name not found. Name service error for name=com type=AAAA: Host

found but no data record of requested type

Ik vind absoluut geen oplossing voor dit probleem. Ik heb in de
DNS-instellingen van mijn domein weldegelijk een MX-record ingesteld.

Uitgaande e-mails werken ook perfect, maar binnenkomende e-mails dus niet.

Hier kan mijn oorspronkelijke Super User Question gevonden worden:
https://superuser.com/questions/1444851

Zou er iemand zijn die mij een tip kan geven waar het eventueel fout zou
kunnen lopen of links naar documentatie die ik niet op het web kan vinden?

In ieder geval super bedankt bij voorbaat!

Met vriendelijke groeten

Jordy Deweer

info op dewsystems.be <mailto:info op dewsystems.be>
+32 473 39 27 50
 <http://www.dewsystems.be/> www.dewsystems.be