[linux] vmware en msdos

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Za Mrt 2 01:36:12 CET 2019

Op vr 1 mrt. 2019 22:48 schreef Frans van Berckel <fberckel op xs4all.nl:

> Hoi Guus,

> Als we dan toch off topic bezig zijn. Is er voor CNC machine's ook
> handige open source software beschikbaar? Ik wil daar bij één van de
> Landelijke de bijeenkomsten, wel eens wat aandacht aan besteden.

Oei, dat is een goeie.

Het is al een tijdje geleden, als me goed herinner, ging het vooral om een
seriële link. Waarbij dat programma de juiste parameters voor die machine
makkelijk beschikbaar had.

Tegenwoordig waarschijnlijk ook even snel in python in elkaar te draaien ;).

Bij modernere CNC machines is er vaak een netwerk verbinding beschikbaar en
communiceer je ofwel direct met de besturing, of je haalt de gewenste
programma's van een SMB/CIFS share op.
Dat laatste kan dan weer prima met Samba.

Mvg, Guus Snijders