[linux] server sided safety

Jan Weijdt silvansoft op ziggo.nl
Vr Nov 1 10:49:18 CET 2019

Introductie:     Ben nu ca. 1 jaar bezig met het verkennen van de
mogelijkheden van Linux Mint 19.2.
Machine:         Lenovo Thinkpad X60.  Cpu=i386 Ram: 4Gb / effectief 3.6 Gb.
Ervaring:        Mooi systeem, deze Mint versie.
Mailprog:        Thunderbyte 60.9.0 32-bits
------------------------
Probleem in mailbox:
Sinds ca. 2 maanden elke nacht om ca. 02.00 uur een mailtje van een
obscure bron, waarvan tot nog toe alleen gebleken is dat de sender
gehost wordt op een server in Cyprus.

Op een andere machine draai ik Win10, waar ik voor dat spamgedoe de
oplossing heb gevonden bij het progje Mailwasher. Hiermee kunnen de
mailtjes op mijn incoming server worden bekeken en ook ge-delete, zonder
ze in mijn eigen mailbox te krijgen.  Ideaal.
Jammer, dat Mailwasher alleen onder Windows werkt en niet onder Linux.

Bij een verdere zoektocht stuitte ik op het al wat oudere programma
Kshowmail, een aardig equivalent van Mailwasher. Helaas heeft de
developer van Kshowmail een aantal jaren geleden, de verdere
ontwikkeling van dit tooltje stopgezet.
Geen tijd meer, etc. etc.

Nu mijn vraag: Is er een andere tool, die nog wel actueel is en
"mailserver sided read-and-delete" acties kan uitvoeren?
Dus geen standaard anti-spam-tool voor op je eigen machine, maar echt
server-sides.
Ik hoop dat iemand mij daarmee een eindje op weg kan helpen.
mvg
JWe