[linux] server sided safety

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Vr Nov 1 21:37:30 CET 2019

On Fri, Nov 01, 2019 at 12:11:55PM +0100, Paul Slootman wrote:

> Zoek je nou iets wat je op je linux server kan draaien om mails uit je
> mailbox te verwijderen? Wordt de mail ook gehost op die server? (Lijkt
> mij niet, aangezien je een ziggo adres gebruikt.)
>
> Als je inderdaad een eigen mailserver hebt waar je mail op binnenkomt,
> dan is het heel simpel gewoon in je MTA (mail transfer agent) een
> bepaalde afzender te blokkeren. Ik gebruik sinds vorige eeuw exim (ok,
> kan zijn dat het toen nog smail was :-) en daar gooi ik ongewenste
> afzender adressen in /etc/exim4/local_sender_blacklist en klaar.

> [...]

Mij is ook niet duidelijk wat met "mailserver sided read-and-delete"
bedoelt wordt. Wel snap ik dat een goede vraag de helft van het antwoord
is en vind het daarom ook niet erg dat 1 vraag over meerder berichten is
verdeeld  :-)

Groeten
Geert Stappers

P.S.
Misschien begrijp ik wel wat "mailserver sided read-and-delete" is,
maar ontgaat me wat het voordeel er van zou moeten zijn.
--
Leven en laten leven