[linux] server sided safety

Za Nov 2 10:51:48 CET 2019

Aldus schreef Jan Weijdt op Fri, Nov 01, 2019 at 10:49:18AM +0100:
> ------------------------
> Probleem in mailbox:
> Sinds ca. 2 maanden elke nacht om ca. 02.00 uur een mailtje van een obscure
> bron, waarvan tot nog toe alleen gebleken is dat de sender gehost wordt op
> een server in Cyprus.

Ik neem aan dat je niet in staat bent om zelf naar Cyprus te gaan en de
dader op te sporen:-( Ik zou die afzender in mijn kill lijst zetten (dat
vernietigt de berichten - niet de dader).

> Op een andere machine draai ik Win10, waar ik voor dat spamgedoe de
> oplossing heb gevonden bij het progje Mailwasher. Hiermee kunnen de mailtjes
> op mijn incoming server worden bekeken en ook ge-delete, zonder ze in mijn
> eigen mailbox te krijgen.  Ideaal.
> Jammer, dat Mailwasher alleen onder Windows werkt en niet onder Linux.

Sommige providers draaien gewoon een soort Unix en laten hun klanten
inloggen met SSH en de mail op de server lezen. Andere hebben webmail.

> Bij een verdere zoektocht stuitte ik op het al wat oudere programma
> Kshowmail, een aardig equivalent van Mailwasher. Helaas heeft de developer
> van Kshowmail een aantal jaren geleden, de verdere ontwikkeling van dit
> tooltje stopgezet.
> Geen tijd meer, etc. etc.

Heb je geprobeerd of dat programma nog werkt??

> Nu mijn vraag: Is er een andere tool, die nog wel actueel is en "mailserver
> sided read-and-delete" acties kan uitvoeren?
> Dus geen standaard anti-spam-tool voor op je eigen machine, maar echt
> server-sides.
> Ik hoop dat iemand mij daarmee een eindje op weg kan helpen.
> mvg
> JWe

Er is ook nog procmail. Wellicht dat dat op die mailserver draait. Dan
moet je nog wel in staat zijn om het te configureren of mevrouw Ziggo
doet dat voor jou.

Suc6,

Daniel

--