[linux] suspend "niet iets voor beginners", werkend gekregen

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Di Aug 25 12:26:00 CEST 2020

Mike Jonkmans schreef op 25-08-2020 11:09:

> Je bedoelt, denk ik: man systemd-suspend.service

> Misschien heb je hier wat aan:
> 	suspend:
> 		typ in een terminal: systemctl suspend
> 	resume:
> 		druk op de powerbutton

Hier heb ik een alias ("susp") voor gemaakt, en die doet het helemaal,
met de
voordelen dat zowel het afsluiten als het opstarten stukken sneller gaat
dan
het traditionele uitzetten (ja, ook die stap) en rebooten.  Denk dat
suspend
en resume samen even veel tijd beslaat als een traditionele "power
off"-handeling.

Julien

--
Julien Michielsen