[linux] de onvindbare sd-kaart vergissing

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Za Dec 12 17:34:29 CET 2020

Zoals ik net zag: onder /media/sd was helemaal geen sd-kaart gemount,
sd was gewoon een sub-directory met de foto's die ik op de sd-kaart
verwachtte.  Heb inmiddels de foto's uit /media/sd verwijderd, net
als de sd-subirectory.  Vervolgens de sd-kaart er weer in geduwd, en
gespannen gekeken of de sd-kaart gemount werd: niets te zien, ook
niet in dmesg.  Dat gaf mij bijna de indruk dat de sd-kaart lezer
mogelijk defect is.
Daarna andere SD-kaart geplaatst: werd gezien door mijn computer.
Wederom foto gemaakt, SD-kaart in mijn computer:nu zichtbaar als
/media/julien/70B2-8625/
Waarom die kaart voorheen niet als zodanig zichtbaar werd, maar ik
alleen /media/julien/sd zag weet ik niet.
Het probleem bestond dus feitelijk niet. Laten we het er maar op
houden dat het mijn fout was door de merkwaardige sd-subdirectory
onder /media.
Sorry voor het ongerief
Julien

--