[linux] pan newsreader: welke poorten openen in firewall

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jan 16 08:40:57 CET 2020

On Wed 15 Jan 2020, Julien Michielsen wrote:

> Het lukt mij niet pan (nieuwsnet-lezer) te laten werken op
> mijn computer.  Start ik pan op dan krijg ik in kort
> het pan-scherm te zien, met een aantal nieuwe berichten.
> Heel snel daarna (minder dan een seconde later) valt pan
> weg, met een segmentfault.

Deja vu uit november.

Toen schreef je uiteindelijk:

  Ik start pan op met een
  script met de volgende inhoud:

  env LANG=nl_NL.UTF-8 LC_ALL= pan

  Dat doet het goed: ik kan nl.wetenschap lezen zonder segmentation
  faults.  De reden dat dit eerder niet werkte is iets waarover ik
  niet verder denk: dit werkt, en zo is het prima.

Is die env setting misschien weer weggevallen?

Dat pan crasht omdat de verbinding niet goed is, is hoogst
onwaarschijnlijk.

Paul