[linux] pan newsreader: welke poorten openen in firewall

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Jan 15 22:51:11 CET 2020

On Wed, Jan 15, 2020 at 08:11:41PM +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Dat valt erg mee, maar het eerste dat je je moet realiseren
> dat NTP staat voor Network Time Protocol en NNTP voor Network
> News Transfer Protocol -- niets met elkaar te maken.

$ grep -i -e ntp /etc/services
nntp		119/tcp		readnews untp	# USENET News Transfer
Protocol
ntp		123/tcp
ntp		123/udp				# Network Time Protocol
nntps		563/tcp		snntp		# NNTP over SSL
nntps		563/udp		snntp

> A.S. zaterdag is er een bijeenkomst in Utrecht van de NLLGG en
> in De Bilt van de HCC.

Dat zijn andere paden dan waar naar gevraagd wordt/werd.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven