[linux] X11 configuratiefile Linux Mint 19.3

Azem azemsom op gmail.com
Vr Jan 17 14:15:42 CET 2020

On 17-01-2020 14:04, Paul Slootman wrote:
> Als je al wel met X beeld hebt, dan kun je arandr gebruiken om
> interactief de config aan te passen. Die genereert weer een shell script
> die je in een opstart script kunt opnemen.

Ik heb inderdaad al beeld met X beeld en ik heb xrandr gebruikt om de
resolutie aan te passen. Dit leidt echter tot de conclusie dat ik eerst
een ander probleem moet oplossen. Ik zal dat kort omschrijven:

Om een of andere reden neemt Mint slechts een hoek van mijn scherm (met
resolutie 1920x1080) waardoor het effectieve scherm een resolutie van
640x480 heeft. De rest is zwart en de cursor kan daar niet komen.

Een poging om dit via xrandr methode op te lossen, geeft de melding dat
de door mij gewenste resolutie (1920x108, van mijn hele scherm) te groot
is. Opgemerkt moet worden dat als ik van de live-usb boot, wél het hele
scherm wordt meegenomen.