[linux] nogmaals over poorten en firewall

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Zo Jan 19 18:22:24 CET 2020

Over het algemeen staat uitgaand verkeer altijd open op desktops/linux ....
Ik verwacht niet dat je aan je firewall hoeft te sleutelen.

Een segfault impliceert ook een programma-fout ... niet een firewall issue.

Pan zit helaas ook redelijk vol bugs (al jaren) ... mogelijk iets in je
config waar die over struikeld

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant