[linux] pan nieuwslezer werkend, geen firewall probleem maar eigen fouten

Rutger van Sleen rutger.van.sleen op nllgg.nl
Ma Jan 20 10:36:11 CET 2020

On 1/20/20 10:25 AM, Julien Michielsen wrote:
> De fouten die ik ervaren heb met pan zijn zaterdag bij de bijeenkomst
> kundig opgelost door Rutger van der Sleen: ik bleek fouten te hebben
> gemaakt bij de configuratie van pan, en verder waren mijn locales niet
> goed ingesteld.  Dat is hersteld, en pan werkt nu helemaal goed.
> Het is een fijne ervaring wanneer mensen die blijkbaar goed weten wat
> ze doen je systeem schoon wieden.  Ik zou er zelf beslist niet doorheen
> zijn gekomen, want je denkt dingen goed te doen, en hebt iemand anders
> nodig om je erop te wijzen dat je helemaal verkeerd zit ...
> En dat was het

Voor de volledigheid:
- Op de repository* van Pan staan meerdere bugs gemeld rondom locales
- Julien had in zijn .bashrc: 'export LC_ALL="pan"' staan; dat aangepast
  naar 'export LC_ALL="nl_NL.UTF-8"'
- Er waren geen locales op het systeem van Julien, na een
  `sudo dpkg-reconfigure locales` was dat verholpen.

* https://gitlab.gnome.org/GNOME/pan/issues