[linux] H96 Max, 4K Ultra HD

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Mrt 16 14:32:05 CET 2020

On 16-03-2020 14:23, Der wrote:

> Voor android devices is het afhankelijk van de fabrikant of je de
> bootloader kan "unlocken" om dan een alternatieve recovery en een
> alternatieve (android) rom te flashen.

Dat is de "officiele" manier om een systeem te rooten. Omdat sommige
fabrikanten vervelende bijeffecten verbinden aan het unlocken van de
bootloader. Mijn Sony gooit dan bv. bepaalde keys weg die nodig zijn om
de camera beter te laten werken waardoor je foto's minder worden.

Geukkig kan ik op dat toesten een oudere kernel flashen met een bekend
veiligheidsgat, door dat te exploiten is het te rooten en van een custom
recovery te voorzien is zonder de bootloader te unlocken.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html