[linux] H96 Max, 4K Ultra HD

Der cl3m0t op gmail.com
Ma Mrt 16 14:49:01 CET 2020

Op 16-03-2020 om 14:32 schreef Johan Wevers:

> Dat is de "officiele" manier om een systeem te rooten. Omdat sommige
> fabrikanten vervelende bijeffecten verbinden aan het unlocken van de
> bootloader. Mijn Sony gooit dan bv. bepaalde keys weg die nodig zijn om
> de camera beter te laten werken waardoor je foto's minder worden.
>
> Geukkig kan ik op dat toesten een oudere kernel flashen met een bekend
> veiligheidsgat, door dat te exploiten is het te rooten en van een custom
> recovery te voorzien is zonder de bootloader te unlocken.

Klopt helemaal. Op mijn eerste android smartphone (toen nog
Sony/Ericson) kon een alternatieve rom worden geflasht door gebruik te
maken van een exploit. Het wordt alleen steeds moeilijker om een exploit
te vinden, en tegenwoordig maken ze het je ook moeilijker om te
downgraden. wat smartphone betreft dan.

Derry