[linux] sources.list: is dit een goede (en voldoende) default opzet

Daniel Kropveld daniel op linux020.nl
Wo Mrt 25 12:36:30 CET 2020

Julien Michielsen schreef op wo 25-03-2020 om 10:25 [+0100]:
> Van de ubuntu site (http://nl.archive.ubuntu.com/ ):
>

> En kan ik hiermee in vertrouwen de bestaande
> /etc/apt/sources.list overschrijven? Of ontbreekt er nog wat aan?
> De opties universe en multiverse vind ik twijfelachtig, of ben ik
> daar onnodig voorzichtig?

Ik overschrijf nooit config-files (of andere essentiele bestanden). De
oude versie krijgen van mij de extensie .oud, dus eerst
sudo cp sources.list sources.list.oud
Zodat je de oude versie nog hebt als het nu helemaal verkeerd zou gaan.

Mocht jouw systeem instabiel worden, dan kan je al jouw gepruts (niet
persoonlijk) terugvinden met
sudo find /etc *.oud

PS: Ik zou ook geen repos toevoegen in de sources.list. Afblijven, dan
maak je het ook niet kapot. Zet alle derde partijen en ppms in aparte
bestanden in sources.list.d/

groet
Daniel Kropveld