[linux] TV Box van Linux bewuste fabrikant

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Mrt 29 19:13:46 CEST 2020

On Sun, Mar 29, 2020 at 03:36:29PM +0200, Paul Slootman wrote:

> Ik heb een Mut op nt 2600HD linux satelliet ontvanger met ook 2 DVB-C
> tuners (digitale kabel TV).

Inmiddels http://www.mutant-digital.com/Webwinkel-Product-164135295/Mut@nt-HD51-4K-Ultra-HD-twin-combo-tuner.html
gevonden (HD51 is vervanger van het 2600HD model)

Van de specificaties vind ik de Besturingssyteem: Linux OS E2  erg gaaf.
Dank voor de tip. Ik kijk er verder na.

> Daarop heb ik Vix geinstalleerd, wat een
> versie is van Enigma2, https://github.com/OpenViX voor de sources.
> Je schijnt er ook iets met Plex op te kunnen doen, maar ik heb al een
> Android TV waar Kodi prima op draait, dus nooit in verdiept.
> Je kunt gewoon naar de Mut op nt ssh'en als root...

Jippie

> [...]
> of wat je als losse (bv. Humax) kastjes kunt krijgen. Opnames vooral
> werkt heel goed, je kunt gewoon over reclames heenspringen, autotimers
> zorgen ervoor dat programma's die je wilt kijken gewoon opgenomen worden
> (zo zag ik 2 weken na seizoensstart dat Flikken Maastricht weer begonnen
> was, bv.).
>
> Zo'n Raspberry pi is leuk maar sommige dingen moeten gewoon altijd
> werken, juist als je voor ontspanning op de bank ga hangen moet je niet
> willen knutselen om het spul aan de praat te krijgen.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse