[linux] TV Box van Linux bewuste fabrikant

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo Mrt 29 15:36:29 CEST 2020

> Er aparaten met aan een kant video & audio uitgangen
> en aan de andere kant een ethernet aansluiting.
> In het midden eventueel nog een InfraRood ontvanger.
>
> Zulke kastjes worden schijnbaar TV Box genoemd.
>
> Op https://forum.armbian.com/forum/24-tv-boxes/ staat
> een "lijst" die ik niet kan overzien (heb jullie hulp nodig)
>
> Bij Tweakers ( https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=TV+Box )
> vallen ze in de categorie mediaspeler. Maar Tweakers
> vindt het niet nodig op te vermelden wat de tweak mogelijkheden
> zijn van een aparaat (heb jullie hulp nodig)

> [...]

Ik heb een Mut op nt 2600HD linux satelliet ontvanger met ook 2 DVB-C
tuners (digitale kabel TV). Daarop heb ik Vix geinstalleerd, wat een
versie is van Enigma2, https://github.com/OpenViX voor de sources.  Je
schijnt er ook iets met Plex op te kunnen doen, maar ik heb al een
Android TV waar Kodi prima op draait, dus nooit in verdiept.
Je kunt gewoon naar de Mut op nt ssh'en als root...

Ik gebruik dus de Mut op ant om satelliet (britse free to air (FTA) kanalen
zoals BBC1,2,4,News en ITV en Channel 4 enz.) kanalen te bekijken en op
te nemen, maar ook de kabel kanalen aangezien de ontvangen velen malen
gebruikersvriendelijker (en sneller) is dan wat in de TV ingebouwd zit
of wat je als losse (bv. Humax) kastjes kunt krijgen. Opnames vooral
werkt heel goed, je kunt gewoon over reclames heenspringen, autotimers
zorgen ervoor dat programma's die je wilt kijken gewoon opgenomen worden
(zo zag ik 2 weken na seizoensstart dat Flikken Maastricht weer begonnen
was, bv.).

Zo'n Raspberry pi is leuk maar sommige dingen moeten gewoon altijd
werken, juist als je voor ontspanning op de bank ga hangen moet je niet
willen knutselen om het spul aan de praat te krijgen.

Paul