[linux] Beste strategie om iot-devices plug and play te maken

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Ma Mrt 30 10:42:03 CEST 2020

On Mon, 30 Mar 2020, 10:27 Daniel C. von Asmuth, <asmuth op bakunin.xs4all.nl>
wrote:

> maak je
>
> Daar heb je DHCP voor. Maar dan moet je eerst de Wifi netwerken in de
> omgeving
> scannen en de sterkste zender uitzoeken en dan zijn de meeste netwerken
> beveiligd
> met een wachtwoord. Daarna moet je er dan weer achter komen welk IP adres
> je
> apparaat heeft, wat mogelijk is als je op hetzelfde subnet zit met een
> laptop of zo.

Ja, duh!

Ik dacht er meer aan te checken of er al een password en ipnummer in nvram
staan en zo niet, de iot tijdelijk als zelfstandig access point te laten
opereren om via de http server e.e.a. in te vullen. Maar op dat punt wordt
mijn kennis wat wazig en wil ik eerst weten of het ueberhaupt mogelijk is
en of ik dan ook aan de router instellingen van mijn pc moet morrelen...

Paai