[linux] Beste strategie om iot-devices plug and play te maken

Ma Mrt 30 10:57:32 CEST 2020

Aldus schreef Hans Paijmans op Mon, Mar 30, 2020 at 10:42:03AM +0200:

> Ik dacht er meer aan te checken of er al een password en ipnummer in nvram
> staan en zo niet, de iot tijdelijk als zelfstandig access point te laten
> opereren om via de http server e.e.a. in te vullen. Maar op dat punt wordt
> mijn kennis wat wazig en wil ik eerst weten of het ueberhaupt mogelijk is
> en of ik dan ook aan de router instellingen van mijn pc moet morrelen...
>
> Paai

Dan zou u dat wachtwoord en IP adres juist vast in het apparaat moeten instellen.
Een host in de buurt die die gegevens kent, kan dan inloggen op dat Wifi netwerk
en de benodigde instellingen doen. Mikrotik werkt gewoon op Ethernet niveau
in plaats van IP zodat de beheerder een lokaal netwerk kan scannen en het apparaat
bereiken en IP kan configureren zonder dat nodig te hebben. Wat de gebruiker
moet weten is het MAC adres van het apparaat en de Wifi ESSID.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		how long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction