[linux] aanschaf nieuwe apparatuur

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Feb 16 13:41:59 CET 2021

On 16-02-2021 13:25, Geert Stappers wrote:
> Voor wat het waard is.
>

> Telefoon die ik bestelling heb is een Purism Libre M5.
>
> Laptop momenteel voorzien, wel wat een  "short list"
> van mogelijke verkopers. Allemaal partijen die hardop
> zeggen dat Linux op een hardware draait.

Natuurlijk kun je ook even checken welke telefoons gemakkelijk te rooten
zijn en er vervolgens een Open Source Android-kloon op zetten.

Ik heb een Wileyfox Swift 2+ met LineageOS 14. Dat kun je installeren
met of zonder Google applicaties of met een subset ervan. En als dat je
niet bevalt kun je de Google apps er later de een na de ander weer
afgooien. Radicale op je Linux server voor agenda, adressen enzo, en
voor syncen  kun je DavX5 gebruiken.