[linux] aanschaf nieuwe apparatuur

Wo Feb 17 11:11:05 CET 2021

Aldus schreef Jan van der Maas op Wed, Feb 17, 2021 at 09:45:52AM +0100:
> Dankjewel voor de reacties op mijn vraag over het aanschaffen van een
> laptop en telefoon.

Misschien had ik het niet moeten zeggen. De meesten van ons gebruiken
Linux (of FreeBSD) op een laptop die ontworpen is voor Windows, ook
al zijn Intel of AMD-processors niet Open Source.

> Ik ben een amateur op it gebied.

Amateurs in de IT hebben soms meer verstand van zaken dan zogenaamde
professionals.

> [...]
> Al tientallen jaren wil ik overstappen op open source software. Nu ik aan
> een nieuwe laptop moet en mijn telefoon hoog bejaard is (tegen de 20 jaar),
> moest het er  toch maar eens van komen.
>
> Ik woon in Hilvarenbeek en ben op zoek naar iemand die me zou kunnen
> inleiden in veilige en privacy afschermende hard- en software.
> Is er een geduldig iemand die dat bij mij aan huis zou willen doen?
> Open source lijkt me prettig, niet gevolgd worden en privacy vind ik van
> steeds groter belang worden.
>
> Als je interesse hebt, laat dan een telefoonnummer achter.

Ik woon zelf in Utrecht, dus dan is het misschien handigers als iemand
anders bij u aan huis komt in Hilvarenbeek. Ik ben zeker geen expert
in security, maar bedenk wat uw eisen precies zijn. Misschien is
'Tails Linux' iets voor u.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth